Arxiu de la categoria: Comunicació

Al límit de la comunicació ambiental convencional

Quan per la xarxa expressem opinions tendim a fer-ho sovint amb exageració i agudesa. A twitter, els 140 caràcters hi ajuden encara més.  Afortunadament, crec, no utilitzem el sarcasme amb la mateixa freqüència a la vida quotidiana perquè seria insuportable, i si ho fem, almenys no és a ritme trepidant de microblogging.  Si un repassa l’etiqueta #envasonvas sobre la nova campanya de Nadal de l’Agència de Residus de Catalunya, s’adona d’això i potser d’una mica més. Continua llegint


El nou camí de la comunicació per a la sostenibilitat passa per les marques

“S’han de buscar noves formes de com involucrar moltes persones. És un canvi de paradigma on la innovació ha de ser important”.

Ho diu Ignasi Carreras, director de l’Institut d’Innovació Social d’ESADE, fent referència al greu problema de finançament públic que pateixen les ONG i que possiblement obligarà a que algunes hagin de tancar i altres fusionar-se. El que no podran evitar per sobreviure és reinventar-se, i sobretot, buscar noves vies de finançament privades o particulars, perquè ja no es pot confiar amb el finançament públic.

De fet, la intenció no és parlar de les ONG, però sentint aquesta frase em sembla evident que aquesta mateixa idea pot aplicar-se actualment a qualsevol àmbit. D’implicacions, de persones, de paradigma i d’innovació també se’n pot parlar després d’haver sentit les ponències presentades per algunes empreses a les 10enes Jornades de Prevenció de Residus celebrades el passat 21 i 22 de novembre a Barcelona i organitzades com cada any per l’Agència de Residus de Catalunya. Continua llegint


Love is in the net

Les notes de “Love is in the air” sonaven en entrar a la sala del plenari a la Casa de Cultura de Girona. Començava el 2on congrés de Comunicació Ambiental centrat en les noves tecnologies i les xarxes socials aplicades a la difusió ambiental. Sota el títol “Love is in the earth”, els organitzadors ens proposaven volgudament un gir, un nou amor terrenal, un aterratge sense risc però no absent que algú sentís una petita sotragada. I certament ni el programa ni les expectatives, tot i les lògiques sacsejades, s’han quedat a l’aire. Continua llegint


Si ve de la comunicació, tot és possible

Nous enfocaments de la comunicació ambiental des de les administracions

Les subvencions han estat claus perquè durant els anys de bonança les Administracions públiques hagin pogut finançar actuacions de gestió ambiental i la seva comunicació. La situació actual obre un escenari incert on caldrà replantejar molts aspectes que la comoditat no ens havia fet qüestionar fins el moment.

D’això i molt més hem parlat en el marc de les Jornades sobre “Campanyes d’estalvi domèstic d’aigua” organitzades per la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat i l’Agència Catalana de l’Aigua. Un matí de treball amb tècnics de diferents Ajuntaments que ha servit també per compartir les percepcions dels tècnics alhora d’afrontar aquestes actuacions. Continua llegint


Pocos resultados para tanta complacencia

Durante cuatro meses, la furgoneta de Retorna Tour con un sistema integrado para la recuperación de envases ha visitado Madrid, Valencia, Mallorca, Ibiza, Barcelona, ​​Zaragoza, Bilbao, Sevilla y nuevamente Madrid, mostrando los valores del Sistema de Depósito, Devolución y Retorno de envases. Llevamos buena parte del año hablando de ello, con datos e informaciones a favor y en contra del sistema, fácilmente asequibles en la red.

Una vez finalizada la campaña en Madrid, y después de estos cuatro meses, el balance final según los promotores se salda con 269.000 envases recogidos y 7.000 firmas. Las cifras son concluyentes según los organizadores y el balance final un éxito rotundo. Se debería intuir con estas afirmaciones que se han alcanzado los objetivos establecidos en el momento de diseñar la actuación? Continua llegint