Arxiu de la categoria: alimentació

L’extinció del setrill

Darrerament m’ha sorprès observar com els infants desconeixen el nom de l’envàs tradicional que conté l’oli. Molts li diuen porró, potser confosos pel doble broc característic d’ambdós. Ho he comprovat directament a les aules amb alumnes de cicle superior de Primària. A falta de memòria o vocabulari sembla ser que progressivament també veurem desaparèixer els setrills dels restaurants substituits per asèptiques ampolletes de vidre degudament etiquetades.   Continua llegint


Afinar la puntería

Plátano de Canarias donará 5kg de plátanos a la Fundación Banco de Alimentos por cada triple que los jugadores de baloncesto consigan en la Liga Endesa.  Vi este anuncio televisivo durante el fin de semana en una de las pausas de un partido y me recordó como tan solo hace unas semanas, Ciudadano 0,0 de San Miguel a través de la campaña #MeComprometo, aportó a la Cruz Roja 50 euros por cada punto conseguido por la selección de baloncesto en el Eurobasket. Viendo ambas acciones publicitarias me pregunto si quienes deben afinar la puntería son los jugadores o las compañías.  Continua llegint


La comunicació de residus i la interessant irrupció de les marques

Coca-Cola i Sainsbury’s han llençat aquest agost la campanya “Don’t waste. Create” a UK, una campanya per encoratjar els consumidors a reutilitzar els envasos i comprometre’s amb el seu reciclatge. Una campanya basada en donar idees creatives per reutilitzar els envasos i amb una fórmula clàssica de descomptes i participació en un concurs. Veient la iniciativa penso que qualsevol dels veterans de l’educació ambiental  hagués pogut concebre aquesta acció 30 anys enrere, perquè efectivament, tant en el concepte, l’estratègia, com en els objectius, cap de nosaltres podria posar-hi massa inconvenients. És més, no dubto que probablement aquests veterans i els nouvinguts ho podrien fer bastant millor a aquestes alçades. Però tot i així la iniciativa em sembla rellevant i inspiradora. Continua llegint


I’m going back to the start

“Les empreses que es guiïn pels seus valors podran sobreviure als canvis i amenaces del futur. Els valors corporatius – aquests principis no negociables –  estableixen unes premisses ideològiques sòlides que fan que les accions siguin coherents amb els valors que posseeix una corporació. Aquest vídeo serveix per provocar una necessària reflexió en els temps que corren: Com es relaciona la teva empresa amb el món? Són les seves accions coherents amb els seus valors?”. Continua llegint