Arxiu de la categoria: Responsabilitat social

El necesario giro social de la comunicación para la gestión de los residuos

No alcanzo a recordar con precisión cuando aparecieron los primeros contenedores de recogida selectiva en mi ciudad. En cualquier caso, el primero fue el contenedor verde de vidrio y de ello hace posiblemente alrededor de 35 años. Hace muchos años ya, demasiados como para recordarlo con exactitud y más que suficientes para tenerlo en consideración si hay que seguir avanzando. Continua llegint


Anuncios para bien

“No me gustan la mayoría de los anuncios. De hecho odio el 99% de ellos. ¿Si alguien desea venderme alguna cosa por qué su comunicación es tan insistente? ¿Por qué es tan poco respetuosa? Existe sin embargo un 1% de la publicidad que marca realmente diferencias, y es ahí donde las marcas empiezan mostrando un interés en mí como consumidor. Esta es la publicidad para el bien, porque la premisa o licencia comienza con intereses comunes. La marca inicia un diálogo sobre algo que me preocupa y genuinamente, las marcas que se preocupan, van un poco más allá porque consiguen establecer una diferencia real y tangible en mi vida” Continua llegint


Electrolux: aspirando los océanos

“Vac from the sea” es un proyecto de Electrolux con el objetivo de poner de relieve el gran problema que suponen los residuos en la contaminación marina y al mismo tiempo crear conciencia sobre la falta de plásticos reciclables disponibles. Pero es sobre todo el compromiso de la marca en la búsqueda de nuevos materiales y cómo los plásticos reciclados pueden tener un importante uso en el futuro más próximo. Continua llegint


Afinar la puntería

Plátano de Canarias donará 5kg de plátanos a la Fundación Banco de Alimentos por cada triple que los jugadores de baloncesto consigan en la Liga Endesa.  Vi este anuncio televisivo durante el fin de semana en una de las pausas de un partido y me recordó como tan solo hace unas semanas, Ciudadano 0,0 de San Miguel a través de la campaña #MeComprometo, aportó a la Cruz Roja 50 euros por cada punto conseguido por la selección de baloncesto en el Eurobasket. Viendo ambas acciones publicitarias me pregunto si quienes deben afinar la puntería son los jugadores o las compañías.  Continua llegint


El viticultor i la periodista. Responsabilitat, acció i comunicació de marca

Miguel Torres, propietari de Bodegas Torres va ser entrevistat el passat diumenge 22 de setembre per Marta Cailà en el programa Via lliure de RAC 1 que s’emetia en directe des de les mateixes Bodegues situades al Penedès.

El propietari de les Bodegues va plasmar explícitament l’actual preocupació ambiental de la companyia des de la seva pròpia sensibilitat i també des de la visió històrica de l’activitat familiar com a viticultors. L’entrevista em va resultar a més molt interessant perquè crec que reflexa perfectament el triangle i estat actual dels reptes que tenen les marques amb els seus compromisos de responsabilitat empresarial, les accions i la comunicació i aproximació cap als consumidors. Continua llegint


La comunicació de residus i la interessant irrupció de les marques

Coca-Cola i Sainsbury’s han llençat aquest agost la campanya “Don’t waste. Create” a UK, una campanya per encoratjar els consumidors a reutilitzar els envasos i comprometre’s amb el seu reciclatge. Una campanya basada en donar idees creatives per reutilitzar els envasos i amb una fórmula clàssica de descomptes i participació en un concurs. Veient la iniciativa penso que qualsevol dels veterans de l’educació ambiental  hagués pogut concebre aquesta acció 30 anys enrere, perquè efectivament, tant en el concepte, l’estratègia, com en els objectius, cap de nosaltres podria posar-hi massa inconvenients. És més, no dubto que probablement aquests veterans i els nouvinguts ho podrien fer bastant millor a aquestes alçades. Però tot i així la iniciativa em sembla rellevant i inspiradora. Continua llegint


I’m going back to the start

“Les empreses que es guiïn pels seus valors podran sobreviure als canvis i amenaces del futur. Els valors corporatius – aquests principis no negociables –  estableixen unes premisses ideològiques sòlides que fan que les accions siguin coherents amb els valors que posseeix una corporació. Aquest vídeo serveix per provocar una necessària reflexió en els temps que corren: Com es relaciona la teva empresa amb el món? Són les seves accions coherents amb els seus valors?”. Continua llegint


Més enllà del patrocini

Llegeixo en una nota de premsa que “Medi Natural està disposat a mantenir el centre de Fauna dels Aiguamolls si es troba finançament alternatiu als pressupostos públics”.  El titular balla entre la voluntat, la suggerència i l’anunci, i la veritat és que no queda clar qui és qui ha de  buscar el finançament per a fer-ho possible. Sembla a més, que els recursos econòmics han de ser una alternativa als públics, que no un complement, amb la qual cosa tampoc s’esclareix quin és el paper exacte que hauria de jugar Medi Natural en el cas que es trobés aquest pressupost. Per trobar aquests recursos alternatius però, es parla d’entitats, fundacions o altres. Sabem que les entitats estan immerses en el mateix problema de finançament depenents com han estat de les administracions públiques, i les Fundacions han estat fins ara un recurs clàssic finançant determinats projectes, especialment en l’àmbit ambiental. I els altres? qui són els altres? Continua llegint


Efectivament, el com depèn de tu.

No sé si us passa, però després de veure la versió arranjada de l’espot d’Estrella Damm  jo segueixo buscant la ceba i ja no puc imaginar-me aquest arròs fet amb paeller i bombona de butà. Potser fins i tot algú podrà dir que tot el xou farà que l’espot tingui més repercussió, però tinc la sensació que en realitat aquest estiu, el fet no li passarà desapercebut a la marca. Personalment, després de veure la versió retallada, “el tot depèn del com i el com només depèn de tu” reflexa bé aquella distància entre el que diem i no acabem de fer però podríem arribar a fer. Continua llegint


Mediterràniament: és el què i és el com

Unes gambes acabades de pescar,  un sushi preparat allí mateix per Hideki Matsuhisa, xef del Koyshunka, quatre tocs de boia-pilota amb en Cesc Fàbregas i tenir la sort de fer-ho a coberta d’una embarcació d’arrossegament en un dia assolellat. Algú no s’hi apunta?

Després de quatre campanyes d’estiu sota el concepte “mediterràniament”, Estrella Damm presenta aquest nou anunci per reivindicar que la gastronomia, els paisatges, la cultura i les tradicions que ens ofereix el Mediterrani, són qualitats úniques que ens defineixen i de les que en podem gaudir durant tot l’any.

Entre els escenaris i històries idíl·liques de l’estiu i la nova aposta per ampliar els plaers mundans la resta de l’any, un es pregunta quantes persones i fins quan podrem gaudir tots plegats de la identitat mediterrània si no tenim en ment i actuem a favor d’aquest mateix mar que efectivament ens identifica.

Continua llegint